Kamis, 19 November 2015

Acupuncture & Acupressure - Blessing Untuk Badan Anda

Acupuncture & Acupressure - Blessing Untuk Badan Anda

Sebagai orang seluruh dunia menjadi mangsa kepada penyakit berbahaya hampir setiap hari, ubat untuk penyakit ini perlu dibuat lebih berkesan dan dengan kesan sampingan yang lebih rendah. Dengan penemuan baru dibuat setiap hari di bidang perubatan, penyelidik pintar telah menemui penyelesaian yang lebih baik. Mereka telah mengambil tua terapi banyak diabaikan dan menyerahkan mereka ke dalam amalan lebih bermakna. Remedi yang lebih tua dikenali mempunyai kelebihan menyebabkan kesan sampingan yang kurang berbanding dengan prosedur perubatan biasa.

Cabang perubatan yang tidak mengikut teknik penyembuhan konvensional dipanggil Perubatan Alternatif. Ini bidang perubatan berkaitan dengan menghapuskan penggunaan dadah tempat yang sama dan pada masa yang sama memberi laluan yang lebih berkesan dan sihat untuk meningkatkan kesihatan anda. Prosedur Perubatan Alternatif ditemui seawal abad ke-16 dan hanya baru-baru ini ia telah diberikan jenis kepentingan yang sewajarnya.

Alternatif boleh diklasifikasikan kepada:

1. sistem perubatan Seluruh.
2. campur tangan Mind-Body
3. terapi biologi berdasarkan
4. Manipulatif Therapy
5. terapi Tenaga

Yang paling terkenal dan yang paling dicari teknik yang digunakan di seluruh dunia untuk tujuan terapeutik adalah Akupunktur dan akutekanan. Sesungguhnya, hampir semua orang biasa dengan nama-nama prosedur ini, tetapi apa yang mereka digunakan untuk betul-betul dan bagaimana ia boleh mempunyai kesan penyembuhan ke atas pesakit dibincangkan di bawah:

1. ACUPUNCTURE
Akupunktur telah dibangunkan oleh kuno Perubatan Tradisional Cina. Mereka percaya bahawa badan manusia adalah satu saluran yang menarik tenaga daripada sumber luar dan di mana tenaga terbang dalam dan di luar, sekali gus mengekalkan badan yang stabil dan sihat.

Sekarang dalam kes aliran tenaga ini disekat kerana sesuatu yang menyakiti, akupunktur digunakan pada pesakit untuk menceriakan semula saluran yang tersumbat dan menghalang chi berbahaya (tenaga) dari tinggal kembali di dalam badan.

Prosedur asas yang terlibat dalam sesi akupunktur adalah memasukkan jarum minit ke dalam kulit berdasarkan kepada lokasi tempat-tempat tertentu yang bertanggungjawab ke atas aliran tenaga. Pengamal melaksanakan akupunktur pertama diagnosis penyakit itu dengan memeriksa pesakit dan perasaan untuk gejala.

Kemudian beliau memasukkan jarum ke dalam kawasan-kawasan yang telah ditetapkan di mana aliran darah dan aliran tenaga adalah maksimum. Jarum menembusi sehingga 3 hingga 5 mm kulit yang menyebabkan sensasi cucukan sedikit pesakit, selepas itu pesakit sama ada mengalami pelepasan atau meluahkan rasa tidak selesa kepada jarum. Akupunktur digunakan secara meluas untuk merawat sakit kepala, sakit badan, sakit belakang dan lain-lain

2. akutekanan
Satu teknik yang berkait rapat dengan akupunktur Acupressure. Ia adalah seni penyembuhan yang juga telah dibangunkan oleh Perubatan Tradisional Cina. Acupressure menggunakan jari dan surat cara lain untuk menekan titik tertentu pada badan untuk melepaskan ketegangan yang cenderung untuk menyekat aliran tenaga.

Akutekanan adalah versi no-jarum Akupunktur mana chi dikawal dengan memanipulasi bahagian yang berlainan di badan. Dalam kaedah ini, daya lembut tetapi tegas dikekalkan pada mata untuk sedikit masa untuk berehat otot dan menggalakkan peredaran darah. Jari digunakan atau tujuan ini tetapi di tempat-tempat yang mana jari adalah terlalu tebal objek panjang yang tumpul digunakan yang mengenakan tekanan pada bahagian yang hendak dirawat.

Acupressure boleh menjadi sangat berkesan untuk melegakan sakit kepala, otot badan sakit, tertekan belakang, sakit leher, sakit sendi dan lain-lain Ia adalah selamat untuk diamalkan oleh pemula kerana ia tidak memerlukan kemasukan jarum atau apa-apa objek lain. Mata untuk ditekan boleh dipelajari dengan mudah oleh percubaan dan kesilapan kaedah.

Kedua-dua Acupressure dan Acupuncture sangat bermanfaat dalam menghidupkan semula tenaga badan dan menyembuhkan pelbagai sakit-sakit badan. Tiada kesan sampingan kerana tiada ubat-ubatan yang terlibat dalam prosedur ini. Sebab ini menjadikan mereka yang paling diamalkan Teknik Perubatan Alternatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar