Kamis, 19 November 2015

Hiperhidrosis axillary Rawatan Untuk Berpeluh berlebihan

Hiperhidrosis axillary Rawatan Untuk Berpeluh berlebihan

Perubatan, berpeluh ketiak berlebihan dikenali sebagai "axillary hiperhidrosis". Ini bukan disebabkan oleh keresahan atau tekanan secara langsung. Ia dipercayai bahawa kelenjar peluh di ketiak yang berlebihan dirangsang oleh sistem saraf autonomik. Selain itu, ia kelihatan sebagai keturunan. Mahu meletakkan dan akhirnya kepada masalah ini? Berikut adalah beberapa kaedah rawatan axillary hiperhidrosis.

Ketiak berpeluh dari jenis yang sederhana boleh mendapatkan bantuan daripada aplikasi anti-perspirants. Mereka boleh dibeli di kedai-kedai runcit atau kedai ubat. Mereka tidak sepatutnya disalah anggap sebagai deodoran. Deodoran hanya topeng bau, manakala anti-perspirants berhenti berpeluh. Namun, ada anti-perspirants yang juga bertindak sebagai deodoran.

Aluminium klorida hexahydrate juga yang ditetapkan oleh doktor. Ia adalah satu ubat topikal yang boleh datang dalam penyelesaian atau jenis gel. Ini digunakan pada waktu malam sebelum tidur, membolehkan ia menetap dan bekerja selama 6 hingga 8 jam. Keesokan harinya, ia dihanyutkan menggunakan air dan sabun. Anti-perspirants atau deodoran tidak dibenarkan untuk digunakan semasa anda dalam ubat ini.

Apabila semua ini mod rawatan topikal gagal untuk bekerja, suntikan botox boleh menjadi pilihan. Toxoid botulinum mempunyai kesan lumpuh pada saraf menyebabkan peluh berlebihan. Ia hanya mengambil masa kira-kira sejam setiap sesi, membolehkan anda untuk kembali kepada kehidupan normal anda dengan segera. Relief boleh bertahan untuk beberapa bulan, bergantung kepada keseriusan masalah ini.

Iontophoresis air paip adalah mod rawatan yang menggunakan alat elektronik. Ketiakmu, serta bahagian yang terjejas badan yang lain, dicelup dalam larutan elektrolit. Peranti galvani kemudiannya memperkenalkan arus elektrik tahap rendah. Semuanya boleh dilakukan di dalam privasi rumah anda. Walau bagaimanapun, sesetengah orang mendapati mod ini tidak kemas dan tidak praktikal.

Jika semua gagal, mod rawatan hiperhidrosis axillary yang biasanya pilihan terakhir adalah pembedahan. Ini boleh dilakukan dalam pelbagai cara. Melalui pengkuretan subkutaneus, kelenjar peluh boleh dibuang. Juga, saraf menyebabkan masalah berpeluh boleh dikeluarkan. Tetapi berpeluh pampasan mungkin dialami di bahagian-bahagian badan yang lain selepas itu. Secara peribadi, saya menggunakan ubat rumah berpeluh dengan mengikuti panduan dalam talian yang bekerja untuk saya, dan anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenainya pada pautan laman web saya di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar