Kamis, 19 November 2015

Home Pemulihan Semulajadi Untuk luka terbuka Sejuk Atau Demam Lepuh

Home Pemulihan Semulajadi Untuk luka terbuka Sejuk Atau Demam Lepuh

Kudis sejuk atau sebaliknya dikenali sebagai lepuh demam adalah disebabkan oleh herpes simplex virus jenis 1. Selepas anda mendapat virus dan membuat demam lepuh buat kali pertama, ini akan terletak tidak aktif di dalam badan anda dan ia akan mengaktifkan semula secara berkala. Ini selalunya terjadi apabila badan menjadi lemah, selepas selesema misalnya. Mereka yang mengalami kudis sejuk tahu dengan tepat berapa banyak ketidakselesaan mereka menghasilkan dan bagaimana memalukan mereka membuat anda rasa. Pesakit akan melakukan apa sahaja untuk melegakan dan untuk memendekkan tempoh demam lepuh. Ia mengambil masa lebih kurang sepuluh hari untuk pergi, tetapi terdapat beberapa rawatan rumah untuk kudis sejuk yang akan membuat mereka kurang tidak baik atau akan membuat mereka hilang lebih cepat.

Apabila rasa gatal-gatal dan kesemutan yang biasanya mendahului kudis sejuk, ia adalah satu idea yang baik untuk memohon beberapa ais di kawasan itu. Ia akan memberikan kelegaan yang dialu-alukan dan ia juga akan menghalang perkembangan luka sejuk. Pastikan ais di sana selama kira-kira sepuluh minit dan ulangi prosedur ini setiap jam untuk hasil yang terbaik. Rawatan rumah lain untuk kudis sejuk termasuk beg teh atau susu. Satu beg teh panas perlu disimpan di kawasan yang terjejas untuk sekitar setengah jam dan terdapat peluang yang tinggi bahawa demam lepuh akan hilang dalam masa kurang daripada sepuluh hari kerana teh mengandungi asid tannic, bahan dengan sifat antivirus. Memampatkan susu juga membantu, tetapi pastikan bahawa susu disimpan pada suhu bilik sebelum menggunakannya.

Jika anda bersedia untuk menyokong sakit untuk menghilangkan demam lepuh jahat, memohon sedikit garam ke atas mereka. Sesungguhnya ia adalah tidak menyenangkan, tetapi cuba untuk berbuat demikian beberapa kali sehari dan untuk menjaga garam di sana selama sekurang-kurangnya setengah minit. Satu ubat rumah kurang menyakitkan untuk luka sejuk adalah jus lidah. Jika anda berlaku untuk mempunyai lidah di rumah, hanya mengambil beberapa jus segar dari daun dan meletakkannya di lepuh demam. Jika tidak, anda juga boleh menggunakan aloe gel kerana ia mempunyai kesan yang sama.

Sentiasa pastikan sekitar beberapa vitamin pra-natal dan apabila anda merasakan tanda-tanda awal kudis sejuk, mengambil satu. Ia mengandungi asid folik dan vitamin B dan bahan-bahan ini terbukti ubat rumah untuk demam lepuh. Dalam masa yang sama, anda perlu tahu arginine yang membantu pembangunan kudis sejuk, jadi mengelakkan makanan yang mengandungi ia, seperti coklat, bijirin, kacang tanah, kacang atau oatmeal. Jika anda kerap diganggu oleh demam lepuh, mempertimbangkan untuk mengambil beberapa tambahan lisin kerana mereka mengimbangi tindakan arginina.

Jangan lupa bahawa demam lepuh amat mudah berjangkit, jadi pastikan anda mengambil semua langkah berjaga-jaga agar tidak merebak di samping menggunakan apa sahaja ubat-ubatan rumah yang bekerja terbaik dalam kes anda. Gunakan cawan berasingan, barangan kaca dan makanan perkakas dapur dan menukar berus gigi anda sekerap yang mungkin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar