Kamis, 19 November 2015

Self Improvement-Melalui Sound - Boleh Audio berkesan sebagai Ubat?

Self Improvement-Melalui Sound - Boleh Audio berkesan sebagai Ubat?

Bukankah lebih besar jika kita boleh menggunakan "bunyi" untuk membuat kita berasa cara yang kita mahu berasa? Ia akan menjadi jenis seperti penalaan radio. Jika kita boleh berasa lebih tenang atau fokus dengan mengenakan sepasang fon kepala, kita juga BOLEH dapat menambah atau menggantikan ubat atau terapi tradisional.

Terdapat banyak bukti untuk menyokong teori bahawa proses pemikiran kita, apa yang sedang berlaku dalam fikiran kita pada bila-bila masa, menentukan bukan sahaja perasaan kita, tetapi personaliti dan tingkah laku kita. Kebanyakan orang akan bersetuju bahawa proses berfikir kami sebahagian besarnya ditentukan oleh bagaimana setiap daripada kita melihat dunia. "Model dunia" kami terdiri daripada gabungan besar pengalaman dan kepercayaan, yang seterusnya dipengaruhi oleh bagaimana kita mengalami dunia. Sebahagian besar pengalaman yang berasal dari data pancaindera kita kecapi, apa yang kita lihat, dengar, merasa, bau dan rasa.

Breaking perkara turun sedikit lebih, ia boleh dikatakan bahawa bunyi yang kita dengar kuat mempengaruhi model dunia kita, dan dengan itu, personaliti kita, perasaan dan tingkah laku.

Ternyata kini ia ADALAH mungkin untuk menggunakan audio untuk mengarahkan otak kita ke arah hanya kira-kira apa-apa perasaan atau emosi yang kita mahu. Ini bukan soal induksi hipnosis atau ikrar, tetapi sesuatu yang dinamakan "berdegup binaural" mendengar untuk melalui fon kepala. Frekuensi ilham kami diketahui berkaitan dengan negeri-negeri tertentu fikiran. Sebagai contoh, gelombang alfa (8-14 kitaran sesaat, atau "hertz") yang dikaitkan dengan kelonggaran; gelombang beta (14-30 hertz) kaitan dengan fokus dan kecerdasan, dan lain-lain

Sekarang jika kita mendengar dua nada sinus gelombang yang berbeza, satu di setiap telinga, otak kita (bukan telinga kita) mendengar perbezaan matematik di antara kedua-dua. Sebagai contoh, jika gelombang sinus 200 hertz sedang bermain di satu pihak, dan nada hertz 210 sedang bermain di pihak yang lain, otak anda akan "mendengar" irama 10 hertz. Irama ini dirujuk sebagai "berdegup binaural." Sekarang apabila otak anda mendengar berdegup binaural pada frekuensi yang tertentu, gelombang otak cenderung untuk menyegerakkan dengan frekuensi yang sama. Jadi mendengar alfa berdegup binauaral (katakan, 10 degupan per kedua) akan cenderung untuk menyebabkan gelombang otak anda untuk bermain bersama-sama pada frekuensi yang sama. Jadi kerana gelombang otak dalam pelbagai alfa dikaitkan dengan kelonggaran, yang bermakna mendengar alfa berdegup bianaural akan cenderung untuk membuat anda berehat. Bagaimana sejuk ialah? Perkara yang sama adalah benar untuk kesan denyutan di zon lain.

Sekarang sebelum anda tergesa-gesa keluar dan membeli CD atau mp3 program binaural, anda perlu sedar sesuatu yang penting. Anda perlu untuk mendengar program-program ini dalam fon kepala! Jika anda hanya bermain mereka pada pembesar suara, kedua-dua nada berasingan diperlukan untuk menyebabkan otak anda untuk mendengar berdegup binaural tidak akan berpisah lagi. Tiada berdegup binaural, tiada penyelarasan gelombang otak. Saya pernah duduk di bilik menunggu perubatan yang bermain muzik lebih orang-bilik mereka sangat senyap-senyap. Penyambut tetamu dgn licin memberitahu saya muzik adalah "bawah sedar," dan akan menyebabkan rakyat di dalam bilik menunggu untuk berehat. Saya mengambil bekas CD dan melihat bahawa ia adalah muzik dikodkan dengan alpha berdegup binaural. Tetapi ia tidak akan bekerja lebih baik daripada mana-mana muzik "biasa" di jabatan kelonggaran. Penyambut tetamu yang agak kecewa apabila saya menunjukkan kepadanya teks pada bekas CD berkata kesan itu hanya akan berfungsi jika mendengar lebih fon kepala. Ini adalah penting bagi anda untuk mengetahui jika anda mahu untuk meneroka kesan berdegup binaural.

Jika anda ingin mengetahui cara membuat berdegup binaural anda sendiri dengan menggunakan komputer anda sendiri, sila layari Home Brew Audio di web, atau melakukan carian untuk "Binaural Brainwave Entrainment."

Semoga berjaya!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar